My Ping in TotalPing.com

Arsip Blog

Entri Populer

Samarajiwa. Diberdayakan oleh Blogger.

Tipu Daya Iblis Terhadap Wanita



ﷲ¸¸.•**•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*• ❤

بِسْـــــــمِ أللَّهِ ألرَّحْمَنِ ألرَّحِيْ

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


♥ TIPU DAYA IBLIS ♥
ﷲ¸¸.•**•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*• ❤

IBLIS LAKNATULLAH membisikkan kepada para wanita bahawa pakaian termasuk jilbab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya itu hanya sekadar gaya / fasyen.

Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.

Bagaimanakah caranya?

1. Membuka Bagian Tangan

Kebiasaannya telapak tangan sudah terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan fesyen, iaitu membuka bahagia hasta (siku hingga telapak tangan).

"Ah! Tidak apa-apa, kan masih pakai jilbab Begitu bisikan syaitan.

Akhirnya si wanita menampakkan tangannya dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa.

2. Membuka Leher dan Dada

Setelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi.

"Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan fesyen yang lebih maju lagi, yaitu terbuka bagian atas dada kamu, tetapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sedikit untuk mendapatkan hawa agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli kerana sebahagian sahaja yang terbuka."

Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari fesyen setengah lingkaran hingga fesyen berbentuk "V".

3. Berpakaian tapi Telanjang

Syaitan berbisik lagi, "Pakaianmu hanya begitu-begitu saja, cubalah fesyen yang lebih bagus! Banyak kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat agak ketat biar lebih indah dan cantik dipandang."

Maka tergodalah si wanita. "Mungkin tidak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya saja yang berbeda, agar nampak lebih feminin," begitu syaitan merayu.

Maka, jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi s.a.w (berpakaian tapi telanjang).

4. Agak Terbuka Sedikit

Setelah para muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi.

"Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, karna sempit, kan lebih baik dibelah hingga lutut atau mendekati peha? Dengan itu kamu lebih leluasa."

Lalu dicobalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bagian bawah hingga lutut atau mendekati paha ternyata lebih leluasa dan mudah untuk duduk atau menaiki kendaraan.

5. Tudung Semakin Kecil

Kini syaitan melangkah dengan tipu daya lain yang lebih "power".

Tujuannya adalah agar para wanita menampakkan bahagian auratnya. "Oh, ada yang terlupa! Kalau kamu pakai baju demikian, maka jilbab yang besar tidak sepadan lagi. Sekarang kamu pakai jilbab yang kecil agar serasi dan sepadan. Orang tetap akan menamakannya jilbab."

6. Rambut tergerai

Si wanita ternyata suka dengan fesyen baru yang dipakainya seharian. Syaitan datang memberi idea lagi. "Rambutmu sangat cantik. Bukankah lebih indah jika jilbabmu dilepaskan. Kamu bebas mencoba berbagai gaya rambut. Malah, kamu boleh mewarnai dg warna yang kamu suka supaya kelihatan lebih menawan."

Maka, sekali lagi syaitan berjaya mempengaruhi si wanita supaya menampakan rambutnya.

7. Membuka Seluruh

Syaitan kembali berbisik, "Kalau langkah kakimu masih kurang leluasa maka cobalah kamu cari fesyen yang lebih menarik. Bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu panjang. Nanti kalau kamu sudah biasa, baru cari fesyen yang di atas lutut"

Benar-benar bisikan Syaitan telah menjadi penasihat peribadinya.

Maka terbiasalah dia memakai pakaian terbuka tdk menutup Aurat dg alasan fesyen.

"Tetapi, apakah ini tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki?" Pikirnya

"Fitnah? Ah, kalau kaum lelaki melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada fitnah lagi, kerana sama-sama suka?" syaitan menghasut.

Syaitan terus menghasut agar mengikuti zaman dg senang2, ke cafe, clubing & diskotek sbg gaya masakini.

Hingga pada suatu berani muncul untuk mandi di kolam renang atau di pantai secara terbuka, di mana hanya dua bagian saja yang ditutupi.
Bergaul dg mengikuti era modernisasi.

Saat berkumpul dg teman2nya wanita itu mengkonsumsi narkoba, minum alkohol & melakukan sek bebas. Karna sudah setengah teler dia tdk sadar sudah terlalu banyak dosis yg dipakainya. Keesokan paginya petugas hotel menemukannya sudah tdk bernyawa.

Sungguh merugi manusia yg mengikuti bisikan syaitan, karna syaitan akan berlepas tangan & Ingatlah, syaitan laknatullah hanya pandai menjanjikan kita dengan janji-janji palsu yang halus dan memikat, janji untuk keseronokan dunia, tetapi sebenarnya janji itu palsu dan racun yang mematikan! Nauzubillah...
ﷲ¸¸.•**•.¸¸ﷲ¸¸.•*¨*• ❤

0 komentar: